woensdag 30 maart 2011

Daten met de buurvrouw

Als je het aantal profielen op de bekende datingsites bekijkt, lijkt het soms of half Nederland op zoek is naar een nieuwe liefde. De kans dat je iemand tegenkomt die je kent is daarom vrij reëel.

Toen ik me afgelopen jaar inschreef op een datingsite voor single ouders was het daar een 'walhalla' voor mannen. Het aantal vrouwen was enorm veel groter dan het aantal mannen. En uit de reacties op mijn profiel bleek ook dat het aantal leuke vrouwen veel groter was dan het aantal leuke mannen.

Na een tijdje rondgekeken te hebben op de site en hier en daar mijn hengel uitgegooid te hebben heb ik een paar maanden mijn gezicht niet meer laten zien op de site. Als je nog met één been in je huwelijk staat en bezig bent met een scheiding is aandacht natuurlijk een welkome afleiding, maar het leidde me toen te veel af.
Sinds kort, nu de scheiding een feit is, heb ik me opnieuw op de datingmarkt begeven.

Waar reageren vrouwen op en waar reageer ik op wordt mij wel eens gevraagd door vrienden. Nou, eigenlijk is het heel erg simpel: iemand moet iets uitstralen, iets te vertellen hebben of iets 'aparts' in zijn of haar profiel hebben staan. Iets dat interesse opwekt en dus de aanleiding vormt om te reageren.

Zo ook een dag of tien geleden. Mijn oog viel op een vrouw die online was en in haar profiel de mededeling "verdorie, verdorie, verdorie" had staan. Ik, een man die graag behulpzaam is, werd hierdoor getriggered om te vragen wat eraan scheelde. Uit de mailwisseling die volgde bleek dat de bewuste vrouw niet in Amsterdam woonde (zoals in haar profiel stond), maar in Purmerend, mijn huidige woonplaats.

Toeval bestaat niet, dus vertelde ik in welke wijk ik woonde en vroeg waar zij woonde (ik vind het altijd wel zo netjes om zelf antwoord te geven op de vraag die ik de ander stel). Dezelfde wijk....

Toeval bestaat niet, dus vertelde ik haar in welke straat ik woonde en vroeg of zij daar in de buurt woonde. Nog net niet dezelfde straat, maar het scheelde niet veel (we wonen 50 meter van elkaar vandaan).

Toeval bestaat niet, maar de kans dat haar kind op dezelfde basisschool zit als mijn zoon lag natuurlijk erg voor de hand.

We zijn elkaar nog nooit (bewust) tegen het lijf aan gelopen, maar elke dag rijdt zij langs mijn huis. Krijg nu af en toe een sms-je of ik nog gezwaaid heb....

Tot een afspraak is het nog niet gekomen. We weten van elkaar in wat voor auto we rijden en hebben elkaar beloofd elkaar te groeten als we elkaar tegenkomen. Maar misschien is daten met de 'buurvrouw' net iets te dicht bij huis. De tijd zal het leren.

Jamiroquai

Geen opmerkingen:

Een reactie posten