dinsdag 29 maart 2011

Mijn keuze

Die goede oude tijd die bleek niet alleen maar goed te zijn geweest. De tijd dat ik verliefd was en mijn ogen sloot voor de tekortkomingen in mijn relatie, in mijn ex, maar belangrijker nog in mijzelf. Net als elke ex-partner ontkende ik eerst, was daarna boos etc. Maar in die periode heb ik een belangrijke keuze gemaakt, nadat ik eerst mijn trouwring naar mijn voormalige eega had gegooid. Die keuze heb ik naar haar hardop uitgesproken : "De enige vrouw van wie ik zoveel heb gehouden, ga ik niet doelbewust pijn doen." Ongetwijfeld zal ik haar onbewust pijn hebben gedaan door mijn nieuw verkregen inzichten met haar te delen. En dit maakt me helemaal geen heilige. Wat wel zo was, dit is wie ik ben.

Dichtbij mijn eigen gevoel, niet levend in wrok, verbittering, haat of nijd. Natuurlijk heb ik het allemaal even gevoeld naar mijn ex, maar meer nog naar mezelf toe. Ook ik ben tekort geschoten naar mijn ex, mezelf en erger nog mijn kinderen. Kan ik het veranderen? Nee, maar ik kan me er wel bewust van zijn en het nu beter doen voor mezelf en mijn kinderen.

Dus nee, ik heb me niet gestort in de armen van vriendelijke dames. Ja, ik heb een kortdurend 'iets' gehad met een zekere jongedame, toen de papieren eenmaal getekend waren. Verder heb ik me in mezelf gekeerd en me open gesteld voor het moois dat het leven me kon bieden. Waarom had ik ooit gekozen voor mijn ex? Het gevoel van geborgenheid zat ook in mij, die veiligheid kan ik me gelukkig nu weer zelf geven.

Mooie mensen zijn op mijn pad gekomen, allemaal via via en ook via MAD Company. Maar meer nog heb ik mezelf verbaasd in mijn rol als vader. Alles wat ik nu meemaak, beleef ik bewuster en intenser. Ik kijk met veel plezier terug naar mijn verleden dat mooi was, misschien beter had gekund, maar richt me op vandaag en de andere dagen die daarna nog komen in de toekomst. En denkend, het kan alleen nog maar mooier worden, droomde hij met een open blik.

Lennaert Wong

1 opmerking:

  1. Prachtig Lennaert. Als je de blik op de toekomst houdt kom je alleen maar moois tegen. Dank je wel voor je mooie verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen